viernes, 6 de febrero de 2009

EL NUEVO AUXILIO SOCIAL


Supongo que aquellas personas que ya tienen cierta edad, recordarán perfectamente los comedores del Auxilio Social que existían en España en la época de la post guerra.

Ahora por desgracia volvemos a la misma situación. Véase sino esta fotografía del día 4 de febrero en la que se aprecia perfectamente la cola a la entrada de la Casa de Caridad de Valencia. El problema en estos momentos está acrecentado por la presencia de inmigrantes que se han quedado sin trabajo, a los que evidentemente también hay necesidad de atender.

Estamos todos de acuerdo en que existe una crisis financiera de dimensiones planetarias, pero no estaremos menos de acuerdo en que esta crisis tiene en España una componente local que el gobierno actual no ha sabido ni sabe atajar. Todas las medidas que ha tomado hasta el momento son parches que solo hacen que aumentar el déficit sin que se prevean resultados positivos. Negó la crisis por motivos electorales y la ha admitido finalmente a regañadientes.

Es de resaltar, que en otros países europeos también inmersos en esta crisis, se está produciendo empleo (caso de Holanda y Alemania) y en los demás crece el paro a un ritmo muy inferior al español, que está consiguiendo aumentar la media de paro en la Eurozona. Es notable que el país anterior en paro a España sea Eslovaquia con solo un 9,1% frente al más del 14% oficial de España (los expertos hablan ya de un 20% real en la actualidad).

¿Qué explicación tiene todo esto? Solo una y que es una pésima gestión gubernamental. El gobierno español o no está o no se le espera.

Es necesario que el pueblo se convenza de que en las dos ocasiones que han gobernado España los socialistas la han dejado hecha unos zorros y en las dos ocasiones Solbes como Ministro de Economía, ¿porqué será?

Solución: ¡SEÑOR ZAPATERO, VAYASE!

21 comentarios:

Anónimo dijo...

Per a començar, no se que se extranyeu de les coles de la "casa de caridad". Jo he treballat al costat des de el 98 fins al 2005 i era molt normal vore eixes coles cada dos per tres, igual ara son majors no ho se, però ahí les coles han segut tipus "estreno starwars", la llàstima es que no era per a vore una peli. Si no cregueu soles teniu que preguntar-li a quansevol que treballe ahi, açò sempre ha segut de vegonya.

Després, em pareix un poc fort que amb estos temes tan fácilment demostrables, encara se diguen mentires amb intenció o sense voler. El primer cas amb mala idea i el segon per no informar-se, així que pensant bé, un altra vegada informeu-se. Jo no se com està en Holanda, la veritat es que no he trobat res sobre la evolución del paro ahí, es cert que es la més baixa, però no se si està creant-se feina o no. Però en Alemania si que he trobat i es totalment el contrari del que dius. Si mireu aquest enllaç

http://www.fxstreet.es/noticias/noticias-forex/articulo.aspx?StoryId=807856b3-7f55-4705-8d07-ac362a9c5f05

Que la font es de l'Agència Reuters, fica clarament al principi "BERLIN, 29 ene (Reuters) - El desempleo en Alemania subió en enero en 56.000 personas, lo que supone el mayor aumento en casi cuatro año, según datos oficiales."

Així que de creació no poder presumir molt que digam....

En quan al creiximent i decreiximent del paro i el seu ritme te també moltes connotacions que hi ha que mirar de forma aillada. En molts països europeus ha hagut i encara hi ha una tasa de natalitat ridícula i es normal que ara tinguen poca gent en paro, perqué entre altres coses tenen poca gent que pot treballar. Altres països està començant la barbarie inmobiliaria que hem patit aci des de el 98 fins fa dos dies. En Espanya estem patint com tots la crisi internacional a banda de la inmobiliaria. En fi que encara que estàn a Europa cadascú te les seues històries.

Lo que es clar es que hi ha una crisi internacional i el que ho dubte es que està cego. No hi ha més que vore com puja el paro en països que fa un grapat d'anys que estàn bé, com es el cas de Alemania, encara que aci es parlava que anava bé :-), o també vore els ERES que hi han empreses de tot el mon, en Holanda ING, en EEUU ni compte, Philips, fàbriques de cotxes, etc. , etc. I aixó es el que més preocupa, perqué si soles Espanya va mal podem tirar un poc d'aci i un poc de fora i anant recuperant-se.

Per altra banda en Espanya tenim la crisi inmobiliaria. Que si mirem bé les dades va naixer amb el govern del PP. Si , encara que penseu que no, es la veritat, o pensaveu que Aznar era mago o diferent? Si aneu a la plana web de l'INE (Institut Nacional de Estadística) podeu vore que un any després de que arrivara al poder el Sr.Aznar pujava el preu de la vivenda cada any més, i així, fins fa dos dies. Eixe creiximent inmobiliari, junt a la privatització de les empreses nacionals més rentables, com Repsol i Telefònica, va fer que moltes coses canviaren. Clar, eixes coses tenen un preu, que es pagarà més tard o més prompte. Perque a vore qui me diu que mesura màgica, no val dir lo de abaratir les tirades al carrer, va fer el govern d'Aznar per a millorar les coses. Va digeu a vore, perqué igual poden tornar a fer-se :-)

Si, podeu dir que ZP va estar 4 anys tolerant la crisi inmobiliari i permitint que pujara el preu. I si, teniu rao, ho va fer. Però per atra banda, si l'haguera fet tindriem lo mateix que ara però fa 4 anys. I si, aixó no diu molt al seu favor, soles que es va vore impotent per a canviar-lo, però no podem dir que la culpa es seua, al menys no del tot. A lo millor pensava que no seria tan greu i que la podriem superar, lo que segur que no comptava era amb la crisi internacional, això crec que va descol.locar un poquet a tot el mon, je, je. Però el que està clar es que el va tolerar i va colaborar amb el desastre. Perque açò no soles fot a la gent que ara està sense feina i la que estarà. Aço ha fotut a l'industria, que no s'ha desenvolupat quasi en 14 anys, perquè la gent de diners en compte d'invertir en coses innovadores o renovar industria el feia en la vivenda. Així que després de 14 anys tenim, que ja no te sentit construir a saco, que l'industria està anticuada, que la gent no te feina. Este es el preu de la eixida màgica de la crisi del Sr. Gonzàlez, ara ens toca pagar. El problema es que els de sempre estàn amb la butxaca plena i els demés tindrem sort si tenim feina.

I es que, segons la meua opinió, estes coses no es poden canviar ni en 2 ni en 10 anys, aixó requerix un fum de temps i colaboració de tots, de nosaltres i dels nostres governants. Que al meu pareixer lo pitjor que fan es que ningú meneja un dit en tasques llarges i camins dificils quan el resultat es veu a 10-15 anys vista, soles pensen en la medalleta i asegurar-se primer de fotre al que ve, abans de que es fique una medalla de algo que comença ell, encara que siga bo per a la gent.

Però per favor, no sigam tan rucs i no ens deixem enganyar. Estes coses no es fan d'un dia a altre. Açò requereix investigació, subvencions dirigides i controlades, molt de temps i una evolució en la nostra forma de pensar, no solucions ràpides i miraculoses, sencillament no hi han.

Tenim que canviar nosaltres i canviaran els nostres politics, perquè a la fi i a la contra ells fan i diuen els que nosaltres volem fer i sentir.

Anónimo dijo...

VIVA EL PP Y SU MINISTRO DFE ECOMIA EN MONTSERRAT

Anónimo dijo...

Javi, para seer de Gent d'Esquerres se obseerba que no eres nada sectario y que razonas bastante bien.
Puede ser que algún dato de la entrada no sea el adecuado, pero lo cierto y verdad es que en más de un país europeo el empleo crece.
Teneis la manía de aparte de la crisis internacional echarle la culpa a la crisis inmobiliaria. Teneis parte de razón. Claro que si que influye también la crisis inmobiliaria peero las cosas van mucho más lejos.
Según nuestro gobierno la industria iba a recolocar a los excedentes de la industria de la construcción, cosa que se ha visto que se dijo ya sabiendo que era mentira.
El sector servicios se está también portando muy mal y sigue la misma tónica que el resto de los sectores.
Aquí no se trata de decir que si Aznar era o no un mago, pero él y su gobierno si que hicieron las cosas bien.
Las medidas del gobierno actuas siguen siendo parches que no van a solucionar nada y todo seguirápeor hasta que no se vayan o se decidan a tomar medidas que pueden parecer dolorosas.
Seguiremos hablando.
Saludos,
Juan de la Cosa

Anónimo dijo...

Coincido contigo Javi en que no debe mentir o decir verdades a medias que es los mismo. Nega la evidenia es algo consustancial con la izquierda española (ojalá se pareciese en algo a la europea).

En Alemania se generó empleo durante el 2008, es cierto que a menor ritmo que en 2007, pero el empleo aumentó.

No dejo el enlace, copio el artículo:

""""El empleo en Alemania se elevó un 1,5% en 2008, su mayor nivel desde la unificación
Agencias | 12:03 - 2/01/2009
3 comentarios
Enlaces relacionadosAlemania: el IPC de noviembre retrocede hasta el 1,1% en datos provisionales (30/12)
Alemania presentará un segundo plan de estímulo económico a mediados de enero (29/12)
Alemania sufrirá en 2009 la mayor crisis desde la posguerra, según IfW (22/12)
El número de personas con empleo en Alemania se situó entorno a los 40,35 millones en el recién terminado año 2008, lo que supone un aumento de 582.000 trabajadores respecto al año anterior, un 1,5% más. Esto supone el mayor nivel de trabajo desde la unificación alemana, según los primeros cálculos de la oficina de estadística germana, Destatis.


"De cualquier manera, el aumento de empleados en este ejercicio fue algo menor a 2007, cuando el número de empleados se incrementó en 671.000 personas, un 1,7% respecto a 2006", apuntaron desde el Destatis.

Buena salud laboral
Como ya sucediera en los dos años anteriores, el crecimiento del empleo en el actual ejercicio se ha visto impulsado por la mejora económica, que continuó hasta pasada la primera mitad de 2008. "La ralentización económica actual no se ha dejado sentir especialmente en los resultados anuales de empleo porque el mercado laboral reacciona con cierta dilación a cambios en la tendencia a corto plazo económica", matizó el instituto germano.

Los mayores incrementos en empleo por sectores fueron recogidos en el sector servicios, donde el número de empleados aumentó en 471.000 frente al ejercicio anterior, un 1,6% más.

Por su parte, el número de empleados en el sector industrial aumentó un 1,5% frente al ejercicio anterior, 118.000 trabajadores más, mientras que el sector de la construcción vio como el número de personas que empleaba descendía en un 0,8%, 18.000 menos que en el ejercicio anterior.""""

En cuanto a la casa de la caridad, yo también la conozco. Lo importante no son las colas, que las hay y cada día mayores. Lo trágico es el perfil de los usuarios. Cada vez son más las personas que han de acudir a las instalaciones de la casa de caridad por no tener lo más mínimo para subsistir y que no cumpen con el perfil de los que históricamente
han sio sus usuarios. Familias enteras que en situación de desempleo no tienen donde acudir.

Negar qe España dobla la tasa de pro de la eurozona, no va a ningún sitioy debería hacer reflexionar a más de uno. ¿Qué medidas ha adoptado el gobierno para la generación de empleo?

Ha bajado las cotizaciones de la Seguridad Social?? NO

Ha bajdo los impuestos a las PYMES y autónomos?? NO

Está bonificando las nuevas contrataciones?? NO

Ha bajado el Impuesto de la Renta, para que haya más disponibilidad de dinero para el consumo?? NO

No se ha adoptado medidas valientes para la creación de empleo. Ah, pero si le han subido a las empresas y a las familias, la LUz el gas y el gasto corriente.

Un saludo

Anónimo dijo...

El PP critica y pide a ZP que se ayude a las familias,y el ayuntamiento de Montserrat nos sube los impuestos.la austeridad no llega para los actuales gobernantes, no se iba a bajar el sueldo? aun tiene la cara de mostranos este articulo,y yo me pregunto casi 21 mes al gobierno y no he visto nada positivo, que han echo por este pueblo?.Quiero que quede claro que no soy de ningun partido,pero desde que vivo aqui y no solo en verano, como he leido de algunos comentarios, no entiendo esas personas que opinan tan alegremente cuando no conviven en Montserrat de forma continuada, no van sus hijos al supuesto colegio, ni las deficiencias del centro de salud,etc. tras las ultimas elecciones este pueblo a cambiado,si para peor

Anónimo dijo...

Quiza deberia de saber que han subido la basura, porque el gasto que ocasiona la recogida, es bastante superior a lo que se pagaba y han intentado equiparar gasto con pago, dado que no se tienen los ingresos por obras del antiguo equipo de gobierno,
En cuanto a la bajada del sueldo no tengo conocimiento, pero cobra lo mismo que el antiguo alcalde 2100 Euros, congelados por resolucion a la crisis,
En cuanto al colegio, usted ha visto el antiguo colegio como esta, las clases prefabricadas que tenian en el pasillo del salto de longitud y sobre todo ha visto el interior de las nuevas aulas o habla sin conocer.
Por lo que se refiere a lo que usted observa con el nuevo equipo de gobierno, le he de indicar que yo lo que observo es que el antiguo equipo de gobierno ha dejado una situacion muy complicada, dado que todas sus inversiones fueron via credito o prestamo bancario y no hicieron nada mas que gastarse todo lo que recaudaban de la construccion todabia no se donde, por lo cual usted tiene una opinion y otros personas difieren de la suya

Anónimo dijo...

Hola

Quan parlava de l'atur en Alemania volia dir que ja porten mesos pujant el paro. No se si 3, 4 o més, però el que està clar es que no es pot dir que ara mateixa està crean treball.

I clar, això es perqué a ells no lis afecta la crisi inmobiliaria com aci, al menys no de la mateixa manera. A banda de que cada pais d'Europa te els seus problemes ir raons. A ells el que està afectan-lis es la cris internacional sobre tot.

En quan aixó que dius de que la crisi inmobiliaria no es la causa del que està pasant em pareix molt fort. Jo no dic que els demés sector estiguen bé i que no pugen millorar-se, a més a més que haja segut culpa de l'actual govern, simplement no tinc les dades i no puc parlar. Lo que si que note es que no han hagut uns canvis importants, al menys no tan important per a que jo m'adone i mire els diaris tots el dies. El mateix no es pot dir de la crisi inmobiliaria. Això ha segut una hecatombe de por. No se les cifres, però no fa falta ser cap intelectual per a donar-se compte de que ara mateixa es contruis una barbaritat menys que fa soles tres anys. No se si serà un 40% o un 50% menys o a lo pitjor serà encara més, però segur que per ahi van els tirs. Soles en un 40% o 50% de menys contrucció no sifnifica menys obrers treballant, també vol dir menys transportistes, menys treballador a les fàbriques de rajoles, cement, taulless, menys a les canteres, menys als carpinters tan de f usta com de metal (finestres, etc.) , menys cristales, menys de ...

I clar, si hi ha un fum de gent que no treballa, hi ha un fum de gent que no compra luxes, com el cotxes, com eixir a sopar a sovint, com comprar més roba de la necessaria, com comprar ...

A banda també es casualitat que des de que para el tema de la construcció tot s'ha fet pols. Però si es algo que tothom el sap. O a lo millor no hagueu sentit mai això de "La construcció no pot parar, si para tot es va a la merda", doncs ara a parat i tenim el que esperavem tots. Així que si no em convenceu amb dades o fets, per a mi, gent del carrer el problema principal es la crisi inmobiliaria i la internacional que també està ocasionant una bona tirada de gent al carrer.

Després una cosa que me sap molt mal es quan es parla de que Aznar el va fer molt bé perque entra en crisis i va remontar el pais. Això es de veres, però jo ja he donat en la meua rèplica la meua impresió de com va fer-ho. També he demanat que em digue mesures i fets que diguen lo bé que el va fer. I no he vist cap rèplica de que no es així, a banda de no llegir cap mesura de les que jo demanava per a convencer de que no es així. Soles he vist "el va fer molt bé".
Jo crec que ja estem a un nivell que els "perquè si" o "perquè no" ja no son prou, a mi em valen mesures, fets, politiques, no cifres inicials i finals, perquè si això fora tot la primera legislatura de ZP també seria de fàbula, perque agafa el pais amb cifres bones i termina la legislatura amb cifres encara més bones.
No em val "el va fer molt be", vull saver que va fer perque anarà tan bé. Jo he exposta al meu jui el que va fer que anarà tan bé i ara esten pagant eixos miracles. Sino es així expliqueu i doneu raons, dades i fets, no frases boniques.

Anónimo dijo...

Por supuesto,tengo otra opinion,pues resulta que la recogida de basura ahora se realiza cada dos dias,y no diariamente.Hay viviendas en suelo rustico con contenedores cerca de su puerta( las viviendas ilegales no iban a ser derribadas?,estas personas se mofan de no pagar ni la multa y mientras nosotros a pagar mas impuestos). Sobre el colegio,si, se todo lo acontecido.Y se lo que es por que lo estamos viviendo,una odisea diaria en coche o caminando.una vez dentro esos pasillos con puertas hacen un efecto nevera impresionante,no hay sala de estudio para la horas de comedor,si hace mal tiempo, y alguien no quiere salir al patio?,cuando llegue el veranito sin sombra. Eso que no iba a faltar nada.Ese SR.Perales que nos mete a nuestros hijos en barracones mientras el suyo en torrente,en colegio publico, vamos de categoria,no lo entiendo y el SR badia otro que tal,el caso que sin cole,por favor,hacer las obras de una vez para acondicionar l'agroix y dejar de echar la culpa a unos u otros,son los nanos los que lo sufren.3000 o 2100 da igual si se hace el trabajo.

Anónimo dijo...

La recogida de basura es un servicio mancomunado y si la empresa no cumple quien tiene que reconvenirla es la Mancomunidad no el Ayuntamiento que, eso si, puede protestar a la Mancomunidad.
En l'Agroix no se puede edificar el colegio por razones múltiples que próximamente se expondrán en este blog.

Anónimo dijo...

Hola

Ahir exposava al blog que la crisi de la construcció junt la crisi internacional, eren els motius que estaven fotent la economia d'aquest pais.

El feia perqué em replicaren diguent que lo de la construcció no era per tant, que era degut a alters temes mal gestionants pel govern.

Jo deia que segurament s'havia reduït entre un 40 i 50% menys i això era evident, i eixa reducció no era ni pareguda a la d'altres sectors, al menys no me'l pareixia a mi mirant noticies i diaris. Justament ahir per la nit vaig sentir a la radio la següent noticia, que podeu trobar en est ennlaç:

http://www.finanzas.com/noticias/vivienda/2009-02-09/89806_inicio-construccion-nuevas-viviendas-2009.html

amb el següen titular

Las inmobiliarias comenzarán este año a construir "poco más de 100.000 viviendas", un 65 por ciento menos que en 2008, cuando se empezaron 280.000, afirmó hoy el presidente de la Asociación de Promotores y Construcciones de España (APCE), José Manuel Galindo

Doncs bé, no era un 40 o 50%, s'ha reduït en un 65%. Quasi res!!, uns dels principals motors de l'economia d'aquest pais es queda en un 35% de la seua força. Si això no es lo principal a nivell nacional que em diga algú un altre sector que ingrese diners pareguts a la construcció tant directa com indirectament i que s'haja quedat no en un 35%, sino en un 50%, amb això em convencerà, sino pot dir-me eixes dades, pot intentar-ho, però no el farà.

Anónimo dijo...

Hola

He tornat a conectar-me i no es diu res de les mesures del sr.aznar per a eixir de la crisi en la seua legislatura. Per tant, per lo a mi compta continuare creguent-me la meua versió i els que vullgen creure en la versión de Aznar Potter que fajen el que vullguen.

Per cert he mirat la font de l'article que haveu ficat sobre Alemany i es aquest, si no m'equivoque

http://www.eleconomista.es/economia/noticias/949307/01/09/El-empleo-en-Alemania-se-elevo-15-en-2008-el-mayor-nivel-desde-la-unificacion.html

i em pregunte perque no comenteu res sobre el que fica a la dreta de l'article, en "Enlaces relacionados", que fica el següent

"Alemania sufrirá en 2009 la mayor crisis desde la posguerra, según IfW (22/12)"

Per favor, fiqueu les fonts i digau tot, no sols el que interesa.

I responent a la teua rèplica, també seria interesant quan es parla de l'atur en la eurozona parlar de com estava eix atur abans de ZP. Jo he mirat l'atur al 2000 i no hi han diferències significatives segons la mateixa font de l'Eurostat.

Responent a la teu rèplica (II) quan es parla de que no s'han baixat l'impost sobre la renta, no se vosaltres, pero jo l'any pasat vaig pagar 400 euros menys i va ser gràcies a una mesura del govern.

Responent a la teua rèplica (III) que dius que no es prenen mesures valentes per a l'atur, si 8000 millons d'euros als ajuntaments per a donar feina no es una mesura valenta, que serà? Podeu dir que es millor o pitjor, però que no es valenta...

Anónimo dijo...

Al anónimo que habla de las personas que veraneamos en Montserrat (yo soy una de ellas)sí, veraneo y paso allí mis fines de semana, fiestas y cada vez que tengo un momento libre (antaño viví allí algunos años). Le molesta que podamos opinar, pues lo siento señor pero siempre que no se me censure mí opinión opinaré sobre todo lo que aquí se escriba. Tengo vivienda allí hace muchísimo tiempo y, pago por ello a Monserrat como Ud, por lo tanto tengo los mismos derechos a opinar que cualquier ciudadano del puebo, además las opiniones son libres, o no para UD??, sí lo que le molesta es que esté con el PP de Monserrat es su problema, pero me considero un ciudadano de Monserrat al igual que Ud, no sea antidemocrático y aunque mis opiniones no sean las suyas no se moleste tanto Muy Sr. anónimo. Mis hijos no tienen la sede de su colegio allí pero conocen el Pueblo desde que nacieron, han pasadado varios partidos políticos por ese ayuntamiento y ninguno ha gobernado el Pueblo como lo hace ahora La Alcaldesa junto a sus Concejales. Por lo tanto daré siempre mi opinión con respeto como es habitual en el Partido Popular pero ya veo, que el respeto no entra dentro de su partido. No dudo de que mi opinión tiene y tendrá la misma validez y credibilidad que la suya, así que sí le molesta dos problemas tiene....

Anónimo dijo...

Hola

He mirat la replica del anònim 11 de febrero de 2009 8:35 (si no fiqueu pseudònim no puc referir-me d'altra forma) i el home al que repliques per començar diu que no es de cap partit (per lo que aixó del partit i respecte sobra) i si es mira la seua rèplica es queixa de que s'opine de tot soles mirant una part del que pasa, no està diguent que no opine, sino que abans d'opinar mire totes les coses per opinar amb més criteri. Quansevol opinió sempre deu de ser ben rebuda si es fa amb respecte.

Anónimo dijo...

Hola javi,gracias veo que tu al menos me has entendido,jamas quise molestar a esta persona ni a otra,pero si parece que se molesto no me disculpare de lo dicho ya que ni insulse, ni censure.

Anónimo dijo...

Javi:
Soy el que copié el artículo sobre Alemania. La información que puse era sobre hechos ciertos no futuribles. Es ciertoque se habla del próximoaño de la mayor crisis de Alemania, pero eso ya vendrá, estabamos hablando de 2008. Alemania quieras o no generó empleo.

Veo que tienes mucho iterés en recordar las recetas que aplicó el primer gobierno Aznar para salir de la grave crisis económica que nos dejó de herencia el gobierno socialista de González y su Ministro Soles (que casualidad el mismo que ahora).

Quiro recordarte que en 1995 el paro en España superaba el 20%, cifra que sin duda recuperaremos con este gobierno.De isual manera te recuerdo que Solves en el 94-95 afrimaba que no podíamos entrar en la primera velocidad europea porque no cumplíamos ni uno de los requisios exigidos y nos aconsejab los planes de pensiones privados por qu no teníamos las pensiones garantizadas. (ver hemeroteca)

Medidas Gobierno Aznar-Rato en 1995
Congelacón salarial de los funcionarios (2 años)
Reforma laboral
Contención gasto público
Pacto de Toledo
Bajada impuesto personas físicas y sociedades
Limitación empleo público
......... No recuerdo más pero si tienes mucho interés puedo buscar y comentarte.

Son medidas lógicamente antipopulares, pero imprescindibles en época de crisis, la acual es mucho más grave que la del 95. Te rcuerdo que en poco tiempo España entró en la primera velocidad europea. Ah, y para que no haya dudas, soy funcionario y sería al primero que afectaría la congelación salarial.

Un saludo

Anónimo dijo...

Javi:

Lo de los 400 €, no ha sido una bajada de impuestos. Lo que se ha hecho por el momento es que las empresas nos han retenido menos porcentaje a cuenta del IRPF. Es cierto que ahora todos esperamos que esto se vea reflejado en el Impuesto de la Renta de 2008. Ya veremos.

Y decirte que los salarios más bajos no han recibido esos 400 € y por supuesto los parados tampoco. Fue una medida exclusivamente electral que como habrás podido comprobar nos ha servido para nada, ya que el paro ha seguido subiendo y el consumo se ha hundido

Un saludo

Anónimo dijo...

Me parece absurdo volver al mismo tema Javi y hacer polémica de ello, creo que esto no iba contigo Javi pero ya que te gusta hablar de temas que no van contigo, te diré: sí, tienes razón en que la persona a la que contesté, dijo que no era de ningún partido político y puede que así lo sea, pero desde luego que el PP no es santo de su devoción y aquí textualmente paso a copiar la parte en la que hacía referencia a los veraneantes y a su amor por el Partido Popular y decía lo siguiente y cualquier persona inteligente comprenderá:
Anónimo dijo: Quiero que quede claro que no soy de ningun partido,pero desde que vivo aqui y no solo en verano, como he leido de algunos comentarios, no entiendo esas personas que opinan tan alegremente cuando no conviven en Montserrat de forma continuada, no van sus hijos al supuesto colegio, ni las deficiencias del centro de salud,etc. tras las ultimas elecciones este pueblo a cambiado,si para peor
______________________________________________

Con esto se dice todo, nunca opiné del supuesto colegio, ni de la sanidad aunque conozco todo ello de cerca, pues tengo plena constancia de todo puede que hasta mejor que Ud. Mire D. Javier y D. Anónimo no les pido que se excusen pues no necesito excusas, Uds verán, pero a la vista de todos dejo lo que el anónimo dijo acerca de los veraneantes y del Partido que en estos momentos gobierna el PP. Y con esto o al menos por mi parte, cierro el tema pues no voy a entrar en su juego. Y que quede claro soy ciudadano de Montserrat de plenos derecho. Gracias por su atención y buenas noches.

Anónimo dijo...

Contestant a Anònimo (11 de febrero de 2009 21:16) Per favor fiqueu pseudònim, soles teniu que seleccionar al desplegable "Nombre/URL" i ficar quansevol nom en la finestreta que ix.

Totes les mesures que has exposat parlen de estalvi al govern. Però que el govern estalvie no va fer que es genere treball, soles que les arques pùbliques tinguen més diners. Seria important per a mi que explicares com estalviant diners es genera treball, així que busca més mesures per favor.

I l'ùnica que parles que no es del govern, es la de abaratir els despedidos. Aixó si que soluciona la crisi. La excusa era que així l'empresari podría contratar a gent i si s'equivocava tirar-la més fàcilment. Bé doncs jo no se que penseu, però si un empresari agafa una persona, jo crec que un any o dos ja dona temps per a donar-se compte de que s'ha equivocat en l'idea. En eixe temps de treball, hui en dia pot supossar que s l'empresari tira al carrer al treballador tigna que pagar entre 2000-2500 euros d'indemniació. A lo millor penseu que per a un empresari es una preocupació molt greu tindré que pagar 2000 euros per una idea equivocada, que li fot, es clar, però lo més greu es tot lo que es perd, el sou dels dos anys, els gastos, etc., etc. eixos. A lo millor pot fotre a mega-empreses tipo ford, danone, etc., si volen tirar a centenars de treballadors, però a pymes no pense que pagar 1000 en compte de 2000 en l'indemnizació siga lo que vaja a determinar el contractar o no a una persona.

Anónimo dijo...

Contestant a Anònimo (11 de febrero de 2009 21:23) Per favor fiqueu pseudònim, soles teniu que seleccionar al desplegable "Nombre/URL" i ficar quansevol nom en la finestreta que ix.

Bé si pagar 400 euros menys en l'impost de IRPF no es una baixada d'impostos no se que el serà. L'IRPF es un impost, si page menys, es una baixada d'impostos, t'agrade o no t'agrade.

I si, es clar que als aturats o als que qüasi no pagen IRPF no lis arrivaria. Però si una persona està aturada te que pagar IRPF? La meua dona està aturada i no ha pagat res, igual es per casualitat, je , je, a no ser que tinga ingresos sense treballar no deuria de pagar res. I als que no paguen casi IRPF que parlen amb els seus jefes, que molta gent està retenint un 2% convencuda de qeu cobra un bon sou, però realment no està cobrant un bon sou, està cobrant un sou xicotet, ja que no està pagant entre el 10% i el 15% que seria el normal, i clar lo que no es paga mes a mes hi ha que pagar-ho de cop.

Que em digues que es insufcient?. Bé lo que està clar es que això no va a canviar res, però des de luego es una mesura activa i positiva, ja que dona diners a molta gent, perque afortunadament encara hi ha molta gent que treballa. Que hi ha que fer més coses, completament d'acord, però lo que és veritat es veritat.

Anónimo dijo...

JAVI:

Ya he visto lo del pseudónimo.

Si el gobierno ahorra en gasto público, le permite bajar los impuestos a particulares y empresas, bajar las cotizaciones a la SS.

Los particulares disponen de más dinro en sus bolsillos, y consumen más.

Los que venden, contratan más trabajadores por que los necesitan para vender más y encima les custa menos la cotizacion a la SS.

Los que fabrican contratan más trabajadores porque tienen más demanda, etc..........

Y al final la bajada general de impuestos implica que el Estado ingresa más dinero, porque hay más trabajadores pagando impuestos, más empresas pagando a la SS, más ahorro en el pago a los parados (hay menos) y el Estado puede destinar ese dinero que ingresa más a Sanidad, Educación, Bienestr Social, Infraestructuras Públicas, etc....


Simlificando, esta s la política que se amplico en el 95 y años sucesivos. Pero te digo más, creo que el PP se quedó muy corto en la política fiscal, no fue los suficientemente valiente.

Un saludo

Anónimo dijo...

Hola CEFERICO

El que dius semblà lògic, però jo pense per a que siga efectiu te que ser una baixada molt, però que molt important. Quan paga una pyme que tinga dos treballador d'impostos a l'any? No tinc n'idea, però no deu d'estar molt lluny dels 20000 o 30000 euros. Si baixen un 10% els impostos eixa pyme pagaria 2000 o 3000 euros menys a l'any. Creus que el fet de que una pyme tinga que pagar 2000 o 3000 euros menys a l'any va a canviar la seua política? Per aixó ja va a contratar una persona i pagar un mínim de 18000 euros en sou a l'any, i sobre tot, si no hi ha feina, per a que vol contractar més gent?. No pareix molt lògic i això tenint en compte que els impostos s'hajen baixat un 10%, que hauria que vore'l.

Jo crec que es més important i decisiu el fet de que es done porte oberta a la construcció + especulació i de repent hi haja un sector que meneja una quantitat importantisima de gent que es multiplique per 20. Sobre tot perquè de repent hi ha molta feina i molt ben pagada. En eixa època hi havia gent que donava dos patades, venia un piso o un xalet i agafava en un suspir més de 6000 euros de comisio sense fer res, això l'he vist jo personalment. Aixó si que puja l'econòmia del pais, però clar, te un preu i es paga quan la gent no pot pagar la vivenda, i de repent, tan ràpid com pujà, l'economia es derrumba, i no soles això perque a banda de crear un fum de paro, atura i molt un sector com la construcció que era i és clau al nostre pais.