martes, 24 de febrero de 2009

ACOSO LABORAL O "MOBBING"

“L'acoso laboral o mobbing podria definir-se com a un comportament continuat i deliberat de maltracte verbal i modal cap un treballador, per part d'una o varies persones del seu entorn laboral i que causen en la víctima un gran malestar psicològic i personal, danyant la seua confiança i reduint la seua autoestima.”

Altra dels coses que no entenem i menys venint de la ma de la portaveu Clara Bosch, quant encara no fa un mes els representants dels treballadors de l'Ajuntament reunits en Comissió Paritària de Personal, per part de tos els Sindicats representants dels treballadors, se li va fer saber que no havia estat encertada en la publicació de l'escrit a la pàgina web del seu partit.

L'actual Equip de govern ha tingut, te i tindrà les portes dels despatxos obertes tant per als veïns com per a tots els treballadors.

Per estos despatxos han passat molts veïns del poble i pràcticament tots els funcionaris de l'Ajuntament. No sempre la gent a eixit en els respostes que esperaven, però no mai es lis hi ha faltat al respecte ni molt menys a la moral. Prova d'això és que sempre està l'alternativa del recurs i confiem tan plenament en tots els funcionaris que pensem que parlant en tots ells es pot arribar a grans acords en benefici del veïns.

21 comentarios:

Anónimo dijo...

Hola

La veritat es que demostrar el tema de mobbing es fotut i complexe. Igual que demostrar que no hi ha. Perquè a eixa comisió paritaria que dieu a mi no em demostra res. Si de veres hi ha mobbing a vore qui va dir a la comisió que efectivament l'hi ha. La teoria es molt bonica, però el que està dins viu la pràctica tots el dies. Si acuses a un jefe que et tracta mal tot el mon sap el que li pot pasar, més problemes, més malestar, etc., etc.

Jo he sentit testimonis de treballadors que recoltzen l'acusació. I espere que el fet que estiga aparegent a webs de ge i com aquest el frene, perquè a nivell personal no se si es directament de l'alcaldesa o soles d'alguns membres de govern, però que hi ha no en tinc cap dubte, soles m'agradaria que es parara i pense que gracies a coses com aquestes es pare.

Anónimo dijo...

Puesa si esos trabajadores se creen acosados tienen los tribunales a asu disposición. Lo que no se puede es ir por el mundo propagando que existe acoso laboral sin ningún tipo de pruebas. Y si tú no tienes ninguna duda de que existe haces mal con no denunciarlo en el juzgado de guardia, pues te haces encubridor de un delito.
Otra cosa es que algunos funcionarios quieran seguir haciendo lo que les de la gana y en cuanto se les indica cuales son las directrices de sus jefes se reboten y manifiesten que hay mobbing.

Anónimo dijo...

eso es verdad, hay algunos funcionarios que se pasan el dia, fumando, tomando café y cuando les pides algo te atienden con una sobervia fuera de lugar, eso va por la señorita del juzgado

Anónimo dijo...

Hola

Si teniu rao, lo millor es denunciarlo als jutgats, però clar, encara hui en dia està el por de sempre, el com puc demostra-ho i el que pasa si s'enteren.

Amb el temps estes coses anirant millorant.

I si, pot ser que lo millor no es anar diguent que pasa, però si realment pasa i es publica a puestos com este o a la web de GE, pot ser que també a la gent superior li done un poquet de por i es talle un poc més.

Anónimo dijo...

SI NO SE TIENE CONTENTOS A TUS TRABAJADORES COMO VAS A DAR UN BUEN SERVICIO AL PUEBLO?

Anónimo dijo...

los trabajadores no se quejan porque si,pienso yo. Los trabajadores no son politicos van a hacer su trabajo y se van a casa como todo el mundo. Además no es un caso aislado, que me hayan contado más de 6 personas las han sufrido.
Hay un dicho cuando el rio suena, agua lleva¡¡

Anónimo dijo...

Por el mismo hecho, podemos decir que hay algunos funcionarios "no todos",que estaban acostumbrados a ser dueños y señores y no pegar ni chapa y en el momento se les ha indicado directrices, ya no les parece bien,

"es como aquel al que le das de comer ganbas y ternera todos los dias y cuando le dices que tiene que comer acelgas no quiere"

y si tu haces significativo de que cuando el rio suena agua lleva aplicalo en este caso.

Anónimo dijo...

Esas directrices son extorsion?
No hacen ni chapa? La señora alcaldesa se gana los más de 3000 euros que gana? Toni se merece tener 2 pagas la de minusvalia y la del ayuntamiento? Un jubilado se merece 2 pagas la pension y el ayubtamiento?
Hay que tener mucha cara y encima criticar a tus trabajadores.

Anónimo dijo...

La Sra. Alcaldesa gana en este momento exactamente lo mismo que ganaba JMM, sin aumento ni en 2008 ni en 2009. ¿JMM si y Laura no? ¿Porqué? ¿O es que es hijo de mejor madre?

Anónimo dijo...

Perdona Sr. anónimo como puedes decir esas cosas de: ¿esas directrices son extorsión?? No querido, no son extorsión, las directrices las marca el equipo que Gobierna sea del color político que fuere: en Ayuntamiento, la Generalitat o a nivel Nacional, Un funcionario debe cumplir y respetar las decisiones que su superior le demande y sino trata de estudiar alguna oposición y ahí lo aprenderás. Pero claro eso sólo lo hará un funcionario profesional que cumpla efizcamente con sus cometidos, no un funcionario con interés claro en difilcultar la gestión y el buen funcionamiento de la Administración debido, a que sus intereses no son otros que hacer fracasar la gestión de gobierno. Yo lo que creo y considero por lo que he podido observar personalmente es que el PP de Monserrat y, el PP en general es demasiado benevolente con ciertos funcionarios que en lugar de cumplir su cometido como debieran, tratan de hacer daño y perjudicar las acciones de gobierno. Podéis dar gracias de que Gobierna el PP que además de tener programa, tiene huamanidad.
Pero esto ahora va para el PP: chatos la humanidad no está mal pero tampoco os dejéis tomar el pelo, que de buenos os hacéis a veces tontos. Tener claro que otros en vuestro lugar no serían tan permisivos, ni benevolentes.
Y continúo con el anónimo: los sueldos de los que hablas no sé sí será o no real el sueldo de la Alcaldesa pero sí así lo fuera, no lo veo para asustarse teniendo en cuenta la dedicación y presión que ese tipo de puestos requieren, tanto el de ella como el todos sus concejales, y en lo de cobrar dos pagas tampoco hay nada de raro en ello, valorando que las pagas por minusvalía o jubilación son realmente irrisorias. Además los sueldos políticos no son para toda la vida en cambio sí los de los funcionarios, por lo que yo realmente me preocuparía más de algunos sueldos de funcionarios que trabajando lo justito, poquitas horas y, sin calentarse la cabeza en absoluto como lo hacen los políticos, se llevan unos sueldecitos que para mí los quisiera...
A GE: Hoy por primera vez he visto la página de Gent d´Esquerres y me he quedado realmente sorprendida y alucinada pues no podía dar crédito a todo lo que leía, utilizáis tan sólo vuestra web para hacer críticas al PP, a la Alcaldía de Montserrat y a todo su equipo, a la Generalitat... pero ¿es que no tenéis programa político que tenéis que acudir a la crítica barata y de mal gusto? con esto me lo decís todo, hace falta ser mejores personas, tener algo más de clase y yo diría que también un poquito más de inteligencia. Muy Srs. míos Uds carecen de todas esas virtudes, y con todo mí respeto les diré que ese no es el camino idóneo para ganar unas elecciones.
Ánimo a todo el PP y mí apoyo sincero a todo el equipo de Gobierno de Montserrat, gracias por esta bloc que me permite expresar con total libertad, han tenido una brillante idea con esta bloc ya pasamos de los 3000 visitantes y, esto lo dice todo ¿no?

Anónimo dijo...

Hola

Primer que tot dir que a la web de GE es parla de moltes coses. No soles de la gestió de l'equip de govern. Concretament l'ùltim article parla d'economia fent referència a un article molt interessant sobre economia internacional. Tanmbé es parla de la gestió de la generalita, i d'altres temes com canvi d'obama, els païsoso del tercer mon, etc. Que es parla i molt de la gestió de l'equip de govern, normal, crec que això es part d'un partit que està en l'oposició. O que penseu que es oposició, estar mirant el que fa l'equip de govern sense fer res. Per a començar les idees son diferent i si damunt es veu, com s'han vist coses, que no tenen molt de sentit tindràn que criticar-se, dic jo.

En quan al que parles del sous d l'alcaldesa i l'excalde. Jo no se si cobren més o menys eixes persones, que el que cobrava la gent de GE. Lo que si que se es que hi ha gent que ha duplicat el seus sous, com el regidor d'urbanisme. I lo que es més greu que en general el presupost de sou s'ha duplicat.

I si no em cregueu soles teniu que mirar l'acta del plenari de gener on eix açò.

"La Sra. Clara Elisa Bosch manifesta la seua satisfacció de què el Sr.
Joan R. Garcia admeta alguns temes. Sobre els sous de l'equip de govern,
simplement reitera que hi ha una diferència de 35.000 A 70.000 €"

Es a dir, s'ha duplicat el sou de la gent que trevalla a l'ajuntament.

Aquesta intervencio està en la pàgina 43. L'acta podeu vore-la a la web de GE, (enllaç a l'acta de gener) perquè crec que no estan a la web de l'ajuntament, fet lamentable per cert. Estem pagant el sou d'un informàtic i una web que va costar 10.000 euros, quan hi han empreses que les fan de paregudes i sense necesitat d'informàtic que les mantiga per 3.000 euros, i no podem enterar-se de lo que es parla als plenaris si no pots estar present. En eixos recursos informatics tindria que poder vores en video el plenari. Sin embargo entrem a la web de l'ajuntament i no trobem res, aci podeu vore l'enllaç on estàn les actes dels plenaris a l'ajuntament (enllçac a les actes dels plenaris en la web de l'ajuntament)

Anónimo dijo...

CAMPS DIMISIO

Anónimo dijo...

Tendrás Camps para muchos años más.

Anónimo dijo...

Javi no hi ha que ser molt inteligent per ha observar que mentises,

Si ha aumentat de 30.000 a 70.000 euros, hi ha Una tesorera nova,(+ - 2500 Euros mes bruts "35.000 E a l´any")

Un informatic (+ - 2000 Euros mes bruts "28000 E a l´any")

Aumentat el ipc, Total aproximadament 70.000 Euros

Com pots mentir i confondre a les persones aludint que han duplicat el sou de la gent que treballa en l´ajuntament.

Si que es cert que els sous estan per damunt del resto dels ajuntaments de la provincia i d´Espanya, PERQUE ELS DEIXA ESTIPULANTS EL SR. JOSEP MARIA MAS I GARCIA (EL INHABILITADO)demostrant la inhoperancia al poder durant els seus anys de gober, fet que ha quedat demostrat havent sigut INHABILITAT.

Per favor no mentiu perque este fet de mentir i malversar es lo unic que sabeu fer, feu politica positiva i vos anira millor.

Anónimo dijo...

pues que se bajen el sueldo como prometio,y una pregunta hay mas personal?.como es posible,no era ge los que contrataron demasiada gente.

Anónimo dijo...

Hola Piter

No he mentit. Igual no m'he expressat del tot correctament.

El sou de la gent de l'equip de govern està a les resolucions de l'ajuntament. Quan tinga una estona et ficaré l'enllac a les resolucions, que estàn a la web de GE, i suposse que encara no estaran a la de l'ajuntament, quan no fa falta cap informàtic per a penjarles, o no deuria de fer falta. Ahi es vora com hi ha membres que cobren prou més. Entre hui i demà ficaré la documentació i la fulla exacta on es pot vore.

I després, en la linea de l'últim anònim pregunte. Si tan mal està la cosa i estem en crisis perque es contracta una tesorera i un informàtic? No era l'equip de GE el que va ficar molta gent que no feia falta. Pareix doncs que encara es queda curt l'equip de JMMas.

Anónimo dijo...

No perdonam javi, hi han persones que va col.locar JMMAS, que no tenen feina determina i damunt son funcionaris i nos es poden tirar, pero ningú reunix condicions per fer de tesorero (obligat per llei a partir de 5000 Habitants)"per si no heu sabies" i el informatic mira a vore qui de estos te coneixements per a fero

Anónimo dijo...

Hola Piter.

Si el tesorero es obligat, hi haura que ficar-lo, altra cosa es que igual podria fer eixa llavor (al menys de forma oficial) un altre que tinga altre carrec no obligat. Perque igual estic equivocat, però no veig que el tesorero tinga feina a l'ajuntament per a tot el dia, i faig està pregunta-afirmació des de la ignorància i amb tots els repectes per eixa persona.No prengau a mal si m'equivoque.

I l'informàtic això es altra cosa. Des de luego fan falta uns coneiximents. Però fa falta contractar-ho?, tanta feina hi ha a l'ajuntament perque a que valga la pena contractar-ho que encarregar serveis? I torne a fer la pregunta per informar-me, no acusant, que quede clar.

Anónimo dijo...

Javi,
El tema de la tesorera no tiene discusión. Te puedo asegurar que es necesario este puesto de trabajo y además obligatorio al haber pasado Montserrat de 5000 habitantes y también te digo que tiene trabajo técnico suficiente.
Un informático en el Ayuntamiento también es necesario, pero su actuación nos tiene defraudados a muchas personas,sobre todo en lo relativo a la página web municipal que no está dando los resultados esperados, ya que con un coste elevado, se esperaba otra cosa de ella.

Anónimo dijo...

Hola

Un consell, que ja vaig dir replicant a la web de GE sobre les depeses de l'ajuntament, pregunteu a una empresa que es diu Espacio Paralelo. Espacio paralelo

Esta gent utilitza ferramentes de codi obert i fa pàgines web des de 750 euros, les mantè als seus servidors per molt poc diners. Una web com la de l'ajuntament pot costar com a molt sobr els 3000 euros. I no fa falta cap que la mantinga, ja s'encarregen ells per un cost de 200 euros a l'any més o menys.

Suposse que hi hauran empreses paregudes per ací, però jo conec esta i treballem prou bé, no per tirar cohets, però la relació qualitat-preu es més que bona.

Anónimo dijo...

tame hi ha que valorar els problemes informatics, que hi han a l´ajuntament, no soles els de la pagina o es lo unic que vos importa