viernes, 13 de marzo de 2009

GENT D'ESQUERRES MONTÓ EL NUMERITO EN EL PLENO


Ya no saben que hacer para tener protagonismo. Ahora dicen que no se les deja hablar.
Pues bien, los Concejales de Gent d’Esquerres en el punto de Ruegos y Preguntas se levantaron y se situaron junto al público asistente, porque según ellos así podrían hablar todas las veces que quisieran haciendo funciones de tal. Error tras error. El público puede intervenir también un número limitado de veces, pues los debates (mas bien polémicas) no se pueden alargar eternamente. Por otra parte, no existe ninguna obligación por parte de los Alcaldes de dar la palabra al público. Se está haciendo (y se seguirá haciendo) como una tradición que viene de muy atrás.
El Reglamento que hasta este momento se está aplicando es totalmente legal y si se tuviera poder de síntesis sería más que suficiente, de todas formas, como dijo la Sra. Alcaldesa, es un tema sobre el que se puede dialogar y llegar a acuerdos.
Lo que GE no puede pretender es tener la última palabra en los debates. En estos momentos quien la tiene es la Alcaldesa igual que la tuvo siempre el Alcalde anterior y así sucede siempre con el Partido Político predominante.
Hay que subrrayar que GE desaprovechó en este Pleno del día 13 de marzo una gran ocasión de replicar al Concejal que expulsaron de su grupo y hoy no adscrito, acerca de las insinuaciones que vertió sobre el proyecto del Campo de Golf. Tuvo que ser un miembro del Equipo de Gobierno quien saliera en defensa tanto de GE como de los actuales gobernantes, ¿no sabían qué decir? ¿desconocían el tema? Pues tiempo tuvieron de enterarse ya que es un asunto que colea desde hace mucho tiempo y a ellos también les afecta de lleno. Las insinuaciones eran muy directas y había que rebatirlas. Esperamos que en el futuro traten de informarse y replicar, ya que estamos seguros que esto no quedrá aquí, para el Sr. no adscrito esto es “causus belli”.

37 comentarios:

Anónimo dijo...

Sí, fue vergonzoso por parte de GE en todos los aspectos. Por otra parte mí sincero apoyo al concejal del Grupo Popular Julio Martí que estuvo sobresaliente ante los agravios de estos individuos. La Alcaldesa además de ser una Señora, no como el Anterior Alcalde, sabe muy bien elegir a su equipo. Ánimo a todos.

Anónimo dijo...

Aço que feren estes persones en el pleno demostra la clase de persones que son, si no saben comporta-se en l´oposició, imaginem-se, si estigueren en el gobern.
UN DESASTRE.

Anónimo dijo...

He leido en la web de Gent d'Esquerres la polémica que existe con lo del tema del Musical y Aniceto Campos.
Mirad las excusas del Musical no son aceptables. Se podían haber hecho las cosas de otra manera.
Mi apoyo a Aniceto y familia por su decisión. Creo que es coherente.

Anónimo dijo...

gent de esquerres= se nota y se ve las personas que son todos y los delata desde la vestimienta(palestina) a la manera de expresarse e ir en grupo como borregos.

Anónimo dijo...

almenys, les persones d'esquerres i democràtiques acceptem el joc de la llibertat, no com els tan vanagloriats constitucionalistes, que després de la mort de Franco es canviaren de vorera. L'"àguila" del 36 al 75 és la "gaviota" d'ara i si no que li ho pregunten a Fraga (ministre franquista) o Aznar (joventuts falangistes)

SEMPRE ENS QUEDARÀ LA PARAULA I LA RAÓ!!!

Anónimo dijo...

AL PAÍS VALENCIÀ, PER SI NO HO SABEU NO ES PARLA L'IDIOMA VALENCIÀ, ES PARLA EL CATALÀ DE LES NOSTRES TERRES
UNIVERSITATS DE TOT EL MÓN, SENTÈNCIES JUDICIALS DEL VOSTRE LLOAT TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA ENS DONEN LA RAÓ.
Si almenys us dignareu a parlar-lo tant com s'us ompli la boca parlant d'ell altre gall cantaria

Anónimo dijo...

Anónimo no te entiendo bien, pues no comprendo bien el Catalán, ahora sí lo que estás diciendo es que nos deberíamos dignar a hablar catalán, por mí parte no tengo ningún interés en ello y muchos menos que mis hijos lo aprendan pues esto no es Cataluña y sí tanto anhelas en Catalán vete a Cataluña...

Anónimo dijo...

Al penúltimo anónimo: Dices "EL VOSTRE LLOAT TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTICIA", ¿es que no es tuyo también? ¿spolo de los que no pensamos como tú?
Contesta y retrataté.

Anónimo dijo...

Al anónimo tres hacia arriba. No digas tonterías, pues los primeros que se cambiaron la chaqueta fueron los socialistas emboscados en el Régimen que por cobardía nunca dieron la cara, no como los comunistas que si la dieron.
Para vosotros todavía no se ha derribado del muro de Berlín, os habeis quedado anclados en un pasado ideológico que añorais.

Anónimo dijo...

Lo del Pleno de Gent d'Esquerres no solo fue un ridículo sino también una borregada.
Yo de la Alcaldesa no cambiaba nada en cuanto a lo de las intervenciones. Con dos turnos de palabra es más que suficiente. Si se hiciera lo que desean los Plenos se eternizarían diciendo tonterías, ¡ah claro! no recordaba que ellos trabajan para el pueblo.Ya lo demostraron contestando al Concejal que expulsaron de su grupo. Que os aleccione JMM y en el próximo Pleno le contestais.

Anónimo dijo...

L'anònim que ha dit que no entén el català:

1r: Qui mostra un rebuig al català l'està mostrant al valencià.

2n: Sovint eixa gent parla castellà i odien el català (el nostra valencià) per defensar el castellà.

3r: Habitualment (el cas d'anònim) no mostren cap interès d'aprendre valencià i no volen que els seus fills l'estudien: "por mí parte no tengo ningún interés en ello y muchos menos que mis hijos lo aprendan ".

4t: arriba la fal·làcia més gran. Solen dir que "pues esto no es Cataluña y sí tanto anhelas el Catalán vete a Cataluña...". Tots els qui tenen un mínim d'estudis saben que no hi ha una llengua per cada estat (EEUU, Anglaterra i Austràlia parlen anglès, per exemple). Així, hauríem de parlar de llengua baleàrica, llengua colombiana, llengua americana o llengua andorrana?

5è: Si no hagueres entés el català, simplement, no hauries contestat al comentari.

6è: La prova final és agafar qualsevol diccionari de valencià (per exemple, el de la Generalitat Valenciana) i buscar paraules que diuen el catalans i que nosaltres no usem, o bé buscar aquells castellanismes que utilitzem en l'oral (entonces, pues). En el primer cas les trobareu, en el segon no.

Anónimo dijo...

És principi universal de filosofia i de lògica que " res pot derivar-se del que no existix " . En conseqüència, la llengua valenciana per més que s'encaboten tampoc pot derivar d'una llengua que no existia quan València és conquistada en el segle XIII. Es vullga o no es vullga.
Però no sabeu que els catalans parlen Valencià? Tirant lo Blanc és el llibre més antic i està escrit en VALENCIÀ.

Anónimo dijo...

Esto va para el: Valencià, Català i Balear.
Te diré que por supuesto como bien dices no tengo ningún interés a mí edad de estudiar el catalán. Yo estudié Valenciano durante mí época de estudios y fueron muchos años lo que estudié y en consecuencia también mucho años los que estudié valenciano, y ahora no va a venir un catalanista como tú a decirme que me no estudié valenciano. Mis hijos ahora estudian Valenciano porque van a un colegio en el que además de recibir una muy buena educación, estudian idiomas y el Valenciano entiendo que estando en Valencia deben conocerlo. Hablas de un mínimo de estudios y no dudes de que tengo algo más que un mínimo de estudios, pero sí quieres saber algo a mí siempre cuando busqué trabajo se me consideró más por mis estudios de otras lenguas extranjeras, que por el valenciano por lo tanto no hay que obsesionarse tanto con este tema como tú lo haces, hay que tener una mente más amplia y permitir que nuestros hijos tengan una gran formación, y una buena formación no consiste en estudiar tan sólo valenciano, deben aprender además de esta otras lenguas para poder afrontar la competencia que hay hoy en día en el mundo laboral.
Sí tú tanto alardeas de tener estudios, te diré que para mí una persona con un mínimo de estos y con algo de educación, sí observa que su interlocutor aunque sí entiende, no tiene tanta fluidez como él en la lengua que habla (en este caso el valenciano) trata de hablar castellano, por que ante todo somos Españoles.

Y para zanjar el tema de que para ti el Valenciano es Catalán documéntate y lee:

Artículo 7 del Estatuto de Autonomía

1. Los dos idiomas oficiales de la Comunidad Autónoma son el valenciano y el castellano. Todos tienen derecho a conocerlos y usarlos.

2. La Generalidad Valenciana garantizará el uso normal y oficial de las dos lenguas y adoptará las medidas necesarias para asegurar su conocimiento.

3. Nadie podrá ser discriminado por razón de su lengua.

4. Se otorgará especial protección y respeto a la recuperación del valenciano.

5. La ley establecerá los criterios de aplicación de la lengua propia en la Administración y en la enseñanza.

6. Mediante ley se delimitarán los territorios en los que predomine el uso de una y otra lengua, así como los que puedan exceptuarse de la enseñanza y del uso de la lengua propia de la Comunidad.

Anónimo dijo...

Anònim no has contestat les preguntes que t'he fet...

1r. No he dubtat dels teus estudis, simplement he dit que qui tinga un mínim d'estudis sap... Perquè tots saben que valencià i català formen part de la mateixa llengua i més si els que ho neguen odien el català.

2n. No sé si creure'm això que has estudiat valencià. Per la següent raó: el valencià ha estat prohibit durant molts anys. De fet, fou a partir de 1983 quan es va poder estudiar en català al País Valencià.

Fetes aquestes dues consideracions em centre:

- El principi de maximilitat o "hábleme en castellano porque ante todo somos españoles": Fal•làcia darrera fal•làcia. Anònim, has defensat que a una persona que parla castellà i no entén molt bé el valencià (sic!) una persona culta li ha de parlar en castellà perquè, segons tu, al cap i a la fi som espanyols. Parles d'educació? Mira vulgues o no estem al País Valencià i ací hi ha una llengua pròpia i una llengua imposada (el català i el castellà, respectivament). Com a valencians hem d'impulsar la nostra llengua perquè si no ho fem nosaltres no ho faran els madrilenys o els andalusos (per exemple).

Si, de fet, dius això de l'educació estaràs d'acord que a una persona que parla valencià i no entén molt bé el castellà se li ha de parlar en la primera llengua, no? Evidentment aquest és un fet poc habitual, ja que la Constitució espanyola obliga a conèixer el castellà i no les altres llengües de l'estat. Açò ja va en contra de l'article 14 de la Constitució: "Tots els espanyols som iguals davant al llei". Serà perquè nosaltres no som espanyols?

I, ja per rematar, pensa el següent: Si un romanès ve a Montserrat en quina llengua se li ha de parlar si ell no entén ni una ni l’altra? Com que som espanyols li parlem en castellà! Ací està el vertader conflicte lingüístic: CATALÀ O CASTELLÀ. Si volem que la nostra siga una llengua digna i deixe de ser una d’anar per casa hem de parlar sempre en valencià, integrar la gent nova en aquesta llengua, ensenyar-la als nostres fills, demanar productes etiquetats en valencià, veure cinema en valencià...

- Tanquem el tema de si valencià o català, ara sí: em dius que em documente sobre si valencià o català. Estic prou documentat en drets lingüístics, cosa que no crec de tu perquè has ben ficat la pota.

En el mateix Estatut d’Autonomia que em cites es diu que “l’Acadèmia Valenciana de la Llengua és l’òrgan que regularà el valencià així com la denominació de la llengua, etc”. Efectivament, es va crear per a “resoldre” el “problema” del nom de la llengua. Si vostès està assabentat o simplement interessat per aquest tema (que ho dubte) sabrà que l’Acadèmia (creada a més pel PP) va dir fa uns anys que el valencià i el català són la mateixa llengua. A més, hi ha un fum de sentències del Suprem, del TSJ del País Valencià i del Constitucional que avalen el nom de Filologia Catalana i de català. Bé doncs, tema tancat i clar!

Un govern no pot decidir si és valencià o català això ho han de decidir els filòlegs, de la mateixa que una malaltia l’ha de tractar un metge i no un mecànic, posem per cas. També vull comentar que la majoria dels punts de l’article 7 no es compleixen:
2. La GV no promou suficientment el valencià ni garanteix el seu ús.
3. Sovint, els valencianoparlants som discriminants per raó de llengua. Usen la “justificació” que parlem català (això mateix ha fet anònim en l’anterior comentari: “si tanto anhelas el catalán vete a Cataluña”)
4. S’atorgarà especial protecció i respecte a la recuperació del valencià? Implantant el bilingüisme, sobretot!
5. A l’administració no es demana saber el valencià com diu la Llei. Els polítics com a funcionaris i servidors del poble han de saber ambdues llengües i promoure el valencià, cosa que no ocorre.

Així, només hem resta dir que et documentes tu més perquè dus totes les de perdre en aquest tema.

Anónimo dijo...

vixca el VALENCIÁ, la Comunitat Valenciana (NO EL PAIS VALENCIA "NO EXISTEIS") i Espanya. VIXCA, VIXCA, VIXCA.

Anónimo dijo...

contra la raó l'exaltació: Viva todo lo español jajajaja! Feu risa...

Igual que es pot dir indiferentment valencià o català, hi ha diferent maneres de denominar el País Valencià. De fet la vostra Espanya, és oficialment Reino de España i ni vosaltres, que en aquest cas estareu a favor de la oficialitat, l'useu.

Anónimo dijo...

Anónimo me da igual que lo creas o no, nací en el 1969 estudíe valenciano en el colegio y después en el Instituto.. Y no voy a seguir contestando a todas las tonterías que me planteas pues con todo mí respeto no tengo ni tiempo, ni ganas en seguir debatiendo contigo chorradas semejantes. Por cierto tú forma de escribir y tú forma de debatir me recuerda al famoso Javi..

Anónimo dijo...

Tonteries? jajaja quina excusa em dones? Saps de massa que no tenies "arguments" per continuar debatent. I per cert això no són ni "chorradas" ni "tonterías", és la nostra identitat com a poble.

Anónimo dijo...

Al anónimo penúltimo.Que no te quepa la menor duda de que no se trata de Javi. Javi es más moderado que este cerril. Debe de tratarse (con toda seguridad) de alguno de esos jóvenes que forman ese engendro que dice ser o llamarse Brot de Cultura

Anónimo dijo...

Per a l'anònim defensor del català:
1Està clar que el català és una forma dialectal del valencià, perquè com queda àmpliament provat el valencià és anterior al català, com ho demostren els documents existents.
2 La llengua pròpia de part de la Comunitat Valenciana és el valencià i efectivament es pot estudiar el valencià des de l'any 1983, però no al País Valencià, sinó a la Comunitat Autònoma Valenciana. Això de País Valencià només existix en les ments febroses que somien amb els Països Catalans. Record una frase de Josep Tarradellas, President de la Generalitat de Catalunya, “els Països Catalans són una entelèquia”.
3 En la Comunitat Valenciana no hi ha una llengua imposada. Els valencians estan orgullosos d'una banda de conservar la seua llengua valenciana i per una altra de parlar el castellà que és una llengua universal parlada per més de 500 milions de persones.
4 Vosaltres sou espanyols el vullgueu o no. Una altra cosa és que no vos considereu com a tals.
5 A un romanés que està a Montserrat i no sap ni valencià ni espanyol, el lògic és que en principi se li parle en castellà, encara que només siga per la universalitat de la llengua, però mai en català ja que no és una llengua vehicular dels montserraters.
6 Segurament en la facultat t'hauran documentat molt bé sobre l'existència del català a la Comunitat Valenciana. “És una de les seues missions principals”, la de formar i educar és menys important per a ells.
7 Els governs no decidixen sobre el valencià o el català, això és qüestió de la història i si la història no agrada, es fa a mesura. S'intenta decidir des d'una altra comunitat espanyola la imposició del català a valència, però em dóna que els està eixint molt malament.
8 Els funcionaris només tenen obligació de conéixer el valencià en les zones valencià parlants de la CV, no en la resta. Per sort la totalitat del poble valencià pot expressar-se en castellà i no es crega cap problema amb això.
9 Finalment és magnífic que es vullga conservar el valencià en la CV on s'usa en moltes zones. Totes les llengües autòctones han de conservar-se i usar-se en els llocs que procedisca.

Anónimo dijo...

Abans de desmuntar la vostra visió he de demanar un poc de respecte cap a Brot de Cultura. No entenc eixa ràbia que teniu. A mi, m'ilusiona que hi haja una entitat cultural de joves que estan disposats a treballar la societat. Costa imaginar ara que els joves siguen així! Molt d'ànim per a ells!

Altra cosa: fa temps que vaig deixar la universitat i no dubtes que tinc una bona formació. Potser tu no hages anat mai i per això dius eixes bajaneries... No les entendria d’altra manera.

1r: Els valencians som un “fet català” des de 1238, com bé diu Joan Fuster, per tal com l’antic Regne de València va ser repoblat per catalans i aragonesos. El català dels primers segles era ben uniforme gràcies a la tasca de la Cancelleria Reial. Fou a partir del segle XV quan van aparèixer els particularismes. Jo no estic en contra que es diga valencià, simplement estic defensat “l’altre” nom.

2n: El País Valencià i la Comunitat Valenciana designen el mateix territori, igual que Reino de España i España signifiquen el mateix. Sembla absurd haver de censurar el terme País Valencià (concepte històric) per tal d’imposar la invenció de Comunitat Valenciana. Tolereu que es continue usant el terme País Valencià (PSPV, CCOO-PV, UGT-PV, STEPV, ACPV, EU-PV...). I també és absurd dir que País Valencià és el singular de Països Catalans. Les coses no funcionen així. No té ni cap ni peus. Així mateix, podríem dir que Comunitat Valenciana és el singular de Comunitats Catalanes, no?

3r: La llengua pròpia dels valencians és el català i la llengua imposada el castellà. Així ho deixava clar el Decret de Nova Planta el 1707. Per això Fuster parlava de la “dualitat insoluble” de nacions que presentava el Regne de València des del seu naixement. “La diferència de llengua ens deixaria afirmar que hi ha dues classes de valencians”: els catalanoparlants i els castellanoparlants. No sé si te n’hauràs adonat, però sovint quan designem els valencians obviem els “altres valencians”, els de llengua castellana. Quan diguem valencians ens referim als valencianoparlants. És “el reflex automàtic d’una realitat social irrefutable.”

4t: Efectivament, no ens considerem com a tals.

5è: Per què és lògic que els parlem en castellà si no entenen cap llengua i la nostra és el valencià? Aleshores ningú els parlaria en valencià! No és més universal l’anglès? Per què no els parlem, aleshores, en aquesta llengua? És indistint usar valencià o català. Ja n’hi ha prou d’usar el terme català per a encobrir el problema: els parlaries en valencià als immigrants? El valencià sí que és una llengua vehicular dels montserraters, no? Per què no la fem vertaderament vehicular i parlem als romanesos en valencià?

7è: “Els governs no decidixen sobre el valencià o el català, això és qüestió de la història i si la història no agrada, es fa a mesura.” Impressionant aquesta frase! Es nota que eres del PP. Si la història no agrada, es fa a mesura! La història és com és i no valen les manipulacions, més que res perquè és absurd (als llibres es pot comprovar).

8è: Estem d’acord! “Els funcionaris només tenen obligació de conéixer el valencià en les zones valencià parlants de la CV, no en la resta.” Això és un altre problema: diferenciar entre zones valencianoparlants i castellanoparlant per a aplicar la LUEV. Però és que ha de pegar-li la volta: tots els funcionaris de zones valencianoparlants parlen valencià? És evident que no. Amb això és amb el que em quede.

Segurament, moltíssima gent vol viure en un territori on la nostra llengua siga vertaderament important i vehicular (es diga com es diga, això no és un problema important). Digueu si quan aneu a València (la “capital”) escolteu el valencià. En quantes tendes us parlen en valencià? Quanta gent del carrer parla en valencià? Cada vegada més, hi ha joves que només parlen castellà. Els índexs de lectura en valencià estan baixíssims... Tot això és la nostra assignatura pendent i mentre no ho solucionem no serem una societat normal i el valencià serà una llengua d’anar per casa!

Per cert, una cosa més: el teu valencià és perfectament català! Per a més informació sobre açò llegiu “Nosaltres, els valencians” de Joan Fuster, la “Guia pràctica dels drets lingüístics al País Valencià”...

Anónimo dijo...

Al último anónimo: eres un tio plasta y cansino, calla ya che.

Anónimo dijo...

Al Felipe faltó, com eres tan malnascut per insultar a uns joves que es preocupen per la cultura i la vida pública de aquest poble?
Com creus que deuen ser els joves quetets i manipulables?
Cerril será la teua familia que no te educa com deu.

Anónimo dijo...

Sinceramente ... me pare un escrito PPenoso ... Dad lecciones de democacia y dejad que el Pleno sea algo vivo. Os es que teneis miedo de dejar hablar a todos los concejales de la oposición? y al público! No solo no dejais hablar, sino que no respondeis a sus preguntas y, para colmo, les insultais (por no tener las mismas ideas). Así que, cuando no conviene escuchar lo que se va a decir ... "TALLA LA EMISIO" ... en fin, el NODO versión 2009.

Anónimo dijo...

Anónimo catalanista, esta vez te contesto en castellano.

Si he ido a la Universidad (5 años) y además estoy en posesión de dos cursos Master de 9 meses de duración cada uno de ellos. Y digo lo que digo, precisamente porque he ido a la Universidad. Constaté durante ese periodo que hay muchos Catedráditos y profesores a los que les importa más impartir ideas políticas (las suyas) que formar adecuadamente a los alumnos. Es notorio que ninguna Universidad Española se encuentra, por calidad, entre las 200 mejores del mundo. ¡Por algo será!

1. Yo si estoy en contra de que a la lengua valenciana se le llame catalán, porque no lo es. Aparecen los primeros escritos (Tirant lo Blanc) unos 120 años antes de que aparecieran los primeros vestigios de la lengua catalana.

2. Siempre buscais excusas para utilizar denominaciones no oficiales,como la de País Valencià. De acuerdo que esa demoninación existe en el Preámbulo de nuestro Estatuto de Autonomía (con el que supongo no estarás conforme), lo que significa que no tiene ninguna validez de tipo jurídico. La oficial es Comunidad Valenciana y a ella me atengo. Por supuesto no es ningún delito utilizar la que te parezca.

3. Ya veo que caes en el error de no considerar valencianos a aquellos que no lo hablan, entonces ¿qué son? ¿marcianos?

4. Por suerte son muy pocos los valencianos (entre los que te cuentas) que no se consideran españoles. El abertzalismo tiene muy poco futuro en la Comunidad Valenciana y si no a las pruebas me remito.

5. Pues muchacho, porque los rumanos tienen muy poco interés en hablar en valenciano, lo siento, prefieren hacerlo en castellano, el motivo preguntaselo a ellos, yo de verdad lo desconozco aunque lo presumo.

6. Si soy del PP y me siento orgulloso de ello lo mismo que tú te sentirás siendo del partido que seas, si es que eres de alguno. Lo de escribir la historia a medida lo decía después de haber leido algunos libros de texto de Cataluña, ¡es verdaderamente indignante!

7. En el tema de los funcionarios te doy la razón. En las zonas valencianoparlantes debían de conocerlo y de usarlo a requerimiento.

Si, compruebo que tanto en Valencia como en Barcelona se usa poco el valenciano, lo contrario que escucharías si tanto en Cataluña como en la Comunidad Valenciana viajas al interior. En la CV es algo distinto, pues en ella existen tres zonas muy diferenciadas (sobre todo en Alicante), zona valenciana, zona manchega y zona de influencia murciana.
Pero tranquilo, no hay mal que cien años dure, dentro de un siglo la lengua vehicular universal será el inglés (si los chinos lo dejan).

Un saljudo.

Anónimo dijo...

Dejaros ya de discusiones sobre el valenciano o catalán. Que le llamen como quiera cada uno, como si lo quieren llamar comanche.
Habeis desviado el tema, que era el del comportamiento antidemocrático de GE en el último Pleno Municipal.

Anónimo dijo...

VISCA ESPANYA, VALENCIA, MONTSERRAT Y EL VALENCIA, "LA COMUNITAD VALENCIANA" (NO EL PAIS VALENCIA NO EXISTEIS)

Anónimo dijo...

A Jordi Pujol:

1. La Llengua Valenciana no existeix com a tal; és català. De fet, has dit que “compruebo que tanto en Valencia como en Barcelona se usa poco el valenciano”, sabent que compartiu la mateixa llengua. Ja veig, doncs, que el problema és de la denominació.

2. No són excuses. Si estan tan a favor de l’oficialitat per què no dius Reino de España (denominació de la Constitució). Per què estàs a favor en uns casos i en altres no?

3. Mai us heu fet la següent pregunta: què som els valencians? Evidentment, a efectes legals tots els residents al País Valencià som valencians, però els valencianoparlants obviem els valencians castellanoparlants en referir-nos al terme “valencians”. És un reflex de la nostra “dualitat indissoluble”. Per favor, és molt fàcil fer demagògia amb açò. No caigueu tan baix!

4. Efectivament, jo no em considere espanyol. Si això que tu dius “abertzalisme” (que jo diria “decisió de futur”) té poc d’èxit és perquè no hi ha un debat obert en la societat sobre el nostre futur com a poble diferenciat. I això ocorre perquè a gent com vosaltres no us interessa: és millor entrebancar aquest debat amb pseudoconflictes com valencià o català, CV o PV...

5. Em jugaria el que vulgueres a que mai has parlat en valencià a un romanès. Llavors, com saps que no tenen interès de parlar valencià? Els hem de crear nosaltres eixe interès, fent-los veure que la nostra llengua és necessària per a conviure. Per això, hem de tindre consciència de situació lingüística i parlar sempre valencià.

6. Mira això d’escriure la història com es vol ho feia el franquisme. La visió errònia la feien ells no la fan ara els catalans. Hauran de demostrar la seua vertadera història, no?

7. Estic d’acord amb tu sobre l’anglès. Les llengües minoritàries i minoritzades com el valencià són les més perjudicades per la globalització. Podem posar-nos a parlar anglès directament, o bé mantenir una actitud coherent amb tu mateix i defensar la teua llengua. No vull dir que no s’haja d’aprendre més llengües, sinó de defensar la pròpia.

Anónimo dijo...

VISCA ESPANYA, VALENCIA, MONTSERRAT Y EL VALENCIA, "LA COMUNITAD VALENCIANA" (NO EL PAIS VALENCIA NO EXISTEIS)

Anónimo dijo...

Mira compañero, los debates no pueden eternizarse, sobre todo cuando existen posturas tan opuestas como las nuestras. Ni te convenzo ni por supuesto me vas convencer. Tú te quedas con tus ideas/teorías y yo con las mías, pero no quiero finalizar sin hacerte un comentario sobre el tema de la "reescritura se la historia".

De acuerdo qeu durante el franquismo la historia se "adaptó a los deseos del régimen", pero lo que se está haciendo en estos momentos en Cataluña va mucho más lejos. La historia se inventa de una forma descarada, como por ejemplo esa fantasmagórica "corona catalano-aragonesa" que jamás existió. Esto, ha generado las consiguientes protestas del Gobierno Aragonés. Como este existen numerosos ejemplos de tergiverdación de la historia, una historia que sabiendo es pobre tratan de mejorarla con mentiras e inventos de nuevo cuño.

Los catalanes han de saber que cuando Valencia tenía reyes ellos todavía usaban el arco y la flecha.

Doy por terminada la polémica que hemos entablado y nos veremos en otra distinta, si tú quieres.

Un saludo y hasta siempre.

Unknown dijo...

Francisco Zambrano DICE EN SU BLOC

España, actualmente, es un estado dividido en diecisiete Comunidades Autónomas, y dos Ciudades Autónomas. Estas comunidades, son de un variopinto exacerbado, pues está la Comunidad Autónoma del País Vasco, donde existe un movimiento terrorista llamado ETA que lucha por la independencia de esta región. Está también la Comunidad Autónoma de Cataluña, donde hoy se encuentra extinto un grupo terrorista que también luchaba por la independencia. Está Galicia, Asturias, Valencia, Andalucía, País Vasco, Cataluña donde no se habla mayoritariamente castellano, sino que Galego, Asturiano, Valencià, Andaluz, Euskera, y Cátala. Es decir, no existe una unificación de España culturalmente, hablando.
YO DIGO LO MISMO EN....
Espanya, actualment, és un estat dividit en dèsset comunitats autònomes, i dos Ciutats Autònomes. Estes comunitats, són d'un molt variat exacerbat, perquè està la Comunitat Autònoma del País Basc, on hi ha un moviment terrorista cridat ETA que lluita per la independència d'esta regió. Està també la Comunitat Autònoma de Catalunya, on hui es troba extint un grup terrorista que també lluitava per la independència. Està Galícia, Astúries, València, Andalusia, País Basc, Catalunya on no es parla majoritàriament castellà, sinó que Galego, Asturià, Valencià, Andalús, Èuscar, i Tasta-la. És a dir, no hi ha una unificació d'Espanya culturalment, parlant.

EN ...

Spain, at the moment, is a state divided in seventeen Autonomous Communities, and two Autonomous Cities. These communities, are of an exacerbated variopinto, because the Autonomous Community of the Basque country is, where a called terrorist movement exists ETA that fights for the independence of this region. The Autonomous Community of Catalonia is also, where today is extinct a terrorist group that also fought for the independence. It is Galicia, Asturias, Valencia, Andalusia, Basque country, Catalonia where it is not spoken for the most part Castilian, but rather Galego, Asturian, Valencià, Andalusian, Basque, and Taste it. That is to say, an unification of Spain doesn't exist culturally, speaking

EN ...
La Spagna, attualmente, è un stato diviso in diciassette Comunità Autonome, e due Città Autonome. Queste comunità, sono di un variopinte esacerbate, perché sta la Comunità Autonoma dei Paesi Baschi, dove esiste un movimento terroristico chiamata ETA che lotta per l'indipendenza di questa regione. Sta anche la Comunità Autonoma della Catalogna, dove oggi si sente estinto un gruppo terroristico che lottava anche per l'indipendenza. Sta la Galizia, Asturie, Valencia, Andalusia, Paesi Baschi, Catalogna dove non si parla maggioritariamente castigliano, ma Galego, Asturiano, Valencià, Andaluso, Basco, ed Assaggiala. Cioè, non esiste culturalmente un'unificazione della Spagna, parlando.

LO FACIL QUE SE ENTIENDE EN CASTELLANO, CON UN POCO DE UNIDAD SERIAMOS EL Nº 1,

Anónimo dijo...

Pero Spain is diferent!

Anónimo dijo...

Si existe una lengua que nos une a todos, ¿qué necesidad tenemos de entrar en luchas intestinas que nos separan?

Anónimo dijo...

Estos de Gent desquerres, han pertud el cap i el respecte, es dediquen a fer el cuadro en les seues actuacions.
No saben com donar la nota, "continueu aixina que esteu fent-ho molt Be"

Anónimo dijo...

Pues para que no vuelva a ocurrir solicito a la alcaldia que de la palabra a todo el mundo, cosa que creo que no ocurria por lo que sabia de antes del desplante.

Anónimo dijo...

Y sobre el tema del valenciano O catalan. Siendo monserrat un pueblo valenciano parlante y teniendo una tecnica linguística que se encarga de promocionar su uso, para que no se pierda.
La ponen en la biblioteca y le quitan de sus funciones.
ESO ES SER VALENCIANO Y AMAR TU CULTURA Y TUS COSAS¡¡¡¡¡
NO ME CANSO DE DECIRLO SOIS UNOS FALSOS Y UNOS HIPOCRITAS¡¡¡¡

Anónimo dijo...

LAS COSAS SE DEMUESTRAN CON HECHOS Y NO PALABRAS, VALENCIANO, CATALAN? Y QUE MAS DA. EL HECHO ES QUE EL PP ESTAEN CONTRA DE LOS 2.